Close

Login

Close

Register

Close

Lost Password

tuoreimmat uutiset

Nämä tarjoukset uppoavat suomalaisiin

Suomalaiset ovat legendaarista tarjouskansaa. Meidät löytää takuuvarmasti sieltä, missä luvassa on jonkinlaisia etuja tai bonuksia. Tämä on usein viisastakin, sillä tarjoukset toki auttavat budjetin hallinnassa.

Tässä artikkelissa esittelemme, millaisia ovat suosituimmat tarjouskikat, jotka saavat suomalaiset vauhdilla liikkeelle. Sukellamme pintaa syvemmälle ja pohdimme, miksi juuri nämä tarjoukset houkuttelevat. Samalla luomme silmäyksen myös kasinobonusten yhtä kasvavaan suosioon.

Luettuamme artikkelimme osaat napata parhaat tarjoukset hyötykäyttöön. Lisäksi opit varomaan lankeamasta sellaisiin tarjouksiin, jotka eivät todellisuudessa hyödytä sinua pätkääkään.

Kaksi yhden hinnalla -nipputarjoukset vetoavat jokaiseen

Yksi yleisimmistä tarjouksista on kuluttajalle suunnattu lupaus myydä kaksi tuotetta yhden hinnalla. Nipputarjous voi olla myös muun kokoinen, vaikkapa viisi tuotetta kolmen hinnalla.

Tuotteet voivat olla mitä tahansa sokeripaketeista pitsoihin ja kalsareista hyttysmyrkkyihin. Yleensä kyseessä on sellainen hyödyke, jolle on tarvetta monessa taloudessa, eikä käyttäjäryhmä ole erityisen marginaalinen.

Kaksi yhden hinnalla -tarjoukset saavat suomalaiset liikkeelle erityisesti siitä syystä, että niiden avulla säästää selvää rahaa. Monesti nipputarjoukseen on suorastaan tyhmää olla tarttumatta, mikäli yseistä hyödykettä tietää käyttävänsä joka tapauksessa jossain vaiheessa.

Vaarana nipputarjouksessa onkin vain se, että sen innostamana kaupasta haksahtaa ostamaan sellaisia tuotteita, joita ei tosiasiassa käytä eikä edes tarvitse. Silloin tarjouksen päämäärä kääntyy päälaelleen: piti säästää rahaa, mutta sitä tulikin tuhlanneeksi!

Joskus kuulee epäiltävän, että nipputarjousten tuotteissa on jotakin vikaa, koska muuten kaupoille ei olisi kannattavaa myydä niitä asiakkailleen. Liiketaloudellisesti tarkasteltuna nipputarjoukset ovat kuitenkin kannattavia pitkällä tähtäimellä.

Nipputarjoukset nimittäin houkuttelevat asiakkaita kauppaan tehokkaasti, jolloin he ostavat muutakin kuin vain tarjoustuotteen. Lisäksi tarjoukset ovat kaupoille esimerkiksi kätevä tapa päästä eroon vanhasta varastosta tai esitellä asiakkaille uusia tuotteita.

Ämpärit saavat suomalaiset liikkeelle

Erityisesti ämpäritarjoukset ovat leimallisesti suomalaisten juttu. Kampanjasta on monenlaisia variaatiota. Tyypillisimmässä versiossa myymälästä saa mainosämpärin, kun tekee tietyn määrän ostoksia – tai täysin ilmaiseksi.

Joskus mainosämpäri on täytetty valmiiksi erilaisilla tuotteilla, jotka niin ikään saa veloituksetta. Joissakin ämpärikampanjoissa taas voi täyttää ämpärin itse rajatusta tuotevalikoimasta.

Olipa ämpäritarjouksen lopullinen sisältö mitä tahansa, kampanja on suosittu. Osasyytä voi jäljittää sen humoristisesta luonteesta, mutta parhaimmillaan kampanja on kuluttajalle myös aidosti edullinen tarjoustuotteiden tai vähintään ilmaisen ämpärin ansiosta.

Kauppa puolestaan hyötyy ämpäritarjouksesta paitsi asiakkaiden tuoman suoran kassavirran ansiosta, myös siksi, että logolla varustettu ämpäri toimii mitä mainioimpana mainostilana. Ämpäri on kestävä ja monikäyttöinen hyödyke, joka säilyttää mainosarvonsa pitkään.

Suosituimpia ja tunnetuimpia ämpäritarjouksia ovat olleet esimerkiksi Stockmannin Hulluilla päivillä jaetut tavaratalon omat ämpärit. Samoin tunnettuja ovat Tokmannin ämpäripäivät, jolloin ostoksen tekemisen yhteydessä kaupan päälle on saanut ilmaisen ämpärin.

Ämpärit voivat olla myös erilaisten tapahtumien mainoskikka. Kun esimerkiksi Tampereella jaettiin kesän alun kunniaksi torilla ilmaisia Tampere-logoilla varustettuja ämpäreitä, jono kasvoi paikoitellen jopa sadan metrin mittaiseksi.

Nettikasinoiden tarjoukset yhä monipuolisempia ja yhä suosituimpia

Myös nettikasinoilla on omat tarjouksensa asiakkaiden houkuttelemiseen. Ne kalastelevat sekä uusia asiakkaita että pyrkivät sitouttamaan vanhoja pysyviksi asiakkaiksi. Nykyään erilaisia tarjouksia eli bonuksia on enemmän kuin koskaan ennen.

Tyypilliset casino bonukset ovat erilaisia ilmaiskierroksia, talletusbonuksia ja käteispalautuksia. Ilmaiskierrokset tarkoittavat nimensä mukaisesti ilmaiseksi pelattavia kierroksia määrättyihin kolikkopeleihin.

Talletusbonuksissa pelaaja saa ilmaista pelirahaa tietyn prosenttiosuuden tekemänsä talletuksen lisäksi. Käteispalautuksissa taas tilille palautetaan prosenttiosuus panostuksista, mikäli pelionni ei ole ollut suotuisa.

Kaikkein anteliaimmilla kasinoilla on kymmenittäin erilaisia perusbonuksia. Toisaalta yksi tai kaksi hyvää tarjousta, joihin on yhdistetty edulliset bonusehdot, saattaa olla viime kädessä pelaajan kannalta paras vaihtoehto.

Uusille pelaajilla kasinoilla on usein tervetuliaistarjous, joka sisältää yhdistelmän eri bonuslajeja. Uskollisia asiakkaita taas palkitaan erilaisilla kanta-asiakasohjelmilla. Kasinobonuksiin kannattaa ehdottomasti tarttua ja hyödyntää rahanarvoiset edut pelikassan kartuttamiseksi.

Perustarjousten lisäksi erityisesti virolaisilta nettikasinoilta löytyy yhä enemmän erilaisia, persoonallisia tarjouksia. Näillä kasinot pyrkivät erottautumaan joukosta jatkuvasti kovempana käyvässä kilpailutilanteessa. Erikoisimmat bonukset eivät yleensä ole tarjolla jatkuvasti, vaan sen sijaan tilapäisesti osana jotakin kampanjaa.

Special-tarjoukset nettikasinoilla saattavat olla esimerkiksi luksuslahjoja tai matkapalkintoja. Erityisen usein matkapalkinnot suuntautuvat urheilutapahtumiin, kuten NHL-otteluihin. Nämä hulppeammat elämykset on yleisimmin varattu aktiivisille VIP-pelaajille.

Olipa kyseessä pieni tarjous, kuten ilmaiskierros, tai unelmien matka paratiisikohteeseen, niiden vetovoima on pohjimmiltaan sama: kasino tarjoaa jonkin edun, jonka asiakas saa omaan käyttöönsä ilman edellytyksiä tai maksuja. Tällainen palvelu saa asiakkaan olon tuntumaan etuoikeutetulta ja huomioidulta.

Pipot ja muut mainostuotteet hyötykäyttöön

Erilaiset pienet, huokeahkot mainostuotteet ovat monen yhtiön käytössä markkinoinnissa. Ne myös vetoavat kuluttajiin, sillä esimerkiksi pipoille, kynille, kasseille, mukeille ja muille kulutustarvikkeille on yleensä aina tarvetta.

Tämänkaltaiset tuotteet annetaan tarjouksena ilmaiseksi, jolloin kuluttajat ottavat ne vastaan mielellään. Tarjoustuotteet luovat tunteen, että niitä käyttäessään säästää rahaa. Mainospipot ja -kassit kulkevat harvemmin trendien aallonharjalla, mutta niitä käytetään, koska ne on saatu ilman omia kustannuksia.

Logoilla varustetut tuotteet toimivat pitkäaikaisina mainoksina ja ne on edullista hankkia suurissa erissä, joten tällaiset tarjoukset maksavat liikelaitokselle niihin investoidun summan nopeasti takaisin.

Mainos- ja  tarjoustuotteet myös houkuttelevat asiakkaita niitä jakavaan liikkeeseen, jolloin asiakas tulee ostaneeksi jotakin, vaikka olisi saapunut paikalle ainoastaan tarjouksen perässä.

Tarjousten mainostuotteet ovat yleensä jaossa ainoastaan rajallisen ajan ja niitä on tarjolla vain rajattu määrä, joten kuluttaja tuntee olevansa onnekas, kun onnistuu saamaan sellaisen haltuunsa.

Tarjous luo kiireen tunteen, jossa pelkona on hyvä tilaisuuden menettäminen. Tämä taas saa tekemään impulssiostoksia matalalla kynnyksellä.

Joistakin tarjoustuotteista saattaa tulla klassikoita, joista vapailla markkinoilla halutaan maksaa myöhemmin tuntuviakin summia, vaikka ne olisi alun perin saatu ilmaiseksi tai halvalla. Tällaisiksi ovat osoittautuneet esimerkiksi jotkut alun perin ilmaiseksi annetut mainoskynät ja viivoittimet tai tarjouksessa olleet vaatteet ja laukut.

Mitä enemmän aikaa tarjoustuotteen lanseeraamisesta on, sitä suuremmaksi sen keräilyarvo saattaa muuttua, mikäli tuote on säilynyt tallessa hyväkuntoisena.

Kannattaako tarjouksiin tarttua?

Suomalaisiin uppoavia tarjouksia on siis runsain mitoin. Tärkeä kysymys kuuluukin: kuinka suin päin niihin kannattaa tarttua? Onko jokainen tarjous sellainen, joka on fiksua hyödyntää?

Ennen kuin houkuttelevaan tarjoukseen tarttuu, on hyvä miettiä vastaus näihin neljään kysymykseen. Kun olet itsellesi rehellinen, saat tietää, kannattaako tarjous ottaa vastaan vai onko viisaampaa ohittaa se tällä kertaa.

  1. Onko tarjous oikeasti edullinen? Selvitä vastaavan tuotteen tai palvelun yleinen hintataso, niin saat tietää, onko kyseessä aidosti halpa tarjous vai ainoastaan sellainen, jonka väitetään olevan kuluttajalle hyvä valinta.
  2. Onko tarjouksessa oleva tuote laadukas? Jos ostat edullisen, mutta huonon tuotteen, joudut korvaamaan sen pian uudella, kun alkuperäisen käyttöikä jää lyhyeksi. Silloin tarjous ei autakaan säästämään rahaa, vaan voi päinvastoin tulla hyvinkin kalliiksi.
  3. Tarvitsenko tarjouksessa olevaa tuotetta? Mitään ei kannata ostaa vain siksi, että se on halpa. Kestävän kehityksen periaatteiden vaaliminen tarkoittaa myös sitä, että pyrkii olemaan hankkimatta asioita, joita ei tarvitse. Ei ole fiksua tai ympäristöystävällistä hankkia turhaa tavaraa pölyyntymään kaappien perukoille.
  4. Miksi haluan tuotteen? Halpaa tai ilmaistakaan asiaa ei kannata hankkia, jos sen tekee ainoastaan täyttääkseen muita tarpeita. Jotkut haalivat tavaraa esimerkiksi torjuakseen tylsyyttä tai lievittääkseen yksinäisyyttä. Kuluttamisesta saatu helpotus on kuitenkin aina tilapäinen ja hyvää oloa kannattaa etsiä muilla keinoilla.
Kirjoittanut Jasen

Jaa tämä uutinen

Piditkö tästä uutisesta?

0

Aiheeseen liittyviä uutisia

Tuoreimmat uutiset sinulle